Strategi Pemasaran Pada Toko Kue Rehan Bakery Cabang Semolowaru Surabaya Untuk Meningkatkan Penjualan
Abstract
Kata Kunci: Strategi Pemasaran, Analisis SWOT
Abstract
This study's main objective is to identify and analyze marketing strategies to increase sales at the Rehan bakery branch of Semolowaru Surabaya. This research is qualitative and descriptive. This research was conducted at the Rehan Bakery branch of Semolowaru Surabaya. The subjects of this research are owners, employees, and consumers. The data analysis method used in this research is SWOT analysis using EFAS and IFAS tables. The results of the research analysis using IFAS and EFAS, Rehan Bakery has a strength factor that gets a total score of 2.90, while a weakness factor gets a total score of 0.39. The threat received a total score of 0.91, while the opportunity received a total score of 1.92. Judging from the consequences of the SWOT line, Rehan Bakery is in quadrant I with values (X;Y) (2.51; 1.01), that is, by using aggressive planning. Making a plan that requires strength to be an opportunity is an aggressive strategy.
Keywords: marketing strategy, SWOT Analysis.
Full Text:
Download PDFReferences
Ananda Rizki Aulia, Ai Lili Yulianti. (2019) Pengaruh City Branding “A Land Of Harmony” Terhadap Minat Berkunjung Dan Keputusan Berkunjung Ke Puncak, Kabupaten Bogor. Jurnal Ilmiah Mea (Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi), Vol. 3, No. 3, Hal. 70-71.
Anna Maria. (2020) Analisa Swot Sebagai Dasar Penyusunan Strategi Pembukaan Rpl Akademi Kesehatan John Paul Ii Pekanbaru. Jurnal Hummansi (Humaniora, Manajemen, Akuntansi), Vol. 3, No. 2, Hal. 3-5.
Arum Wahyuni Purbohastuti. (2021) Efektivitas Bauran Pemasaran Pada Keputusan Pembelian Konsumen Indomaret. Jurnal Sains Manajemen, Vol. 7, No. 1, Hal. 3-10
Dahlia Rahmaoktaviani, Ipang Setiawan. (2020) Pengelolaan Bisnis Sanggar Senam Aerobik Di Kabupaten Rembang. Indonesian Journal For Physical Education And Sport, Vol. 1, No. 2, Hal. 410-411.
Danu Kusbandono. (2019) Analisis Swot Sebagai Upaya Pengembangan Dan Penguatan Strategi Bisnis ( Study Kasus Pada Ud. Gudang Budi, Kec. Lamongan). Jurnal Penelitian Ilmu Manajemen (Jpim), Vol. 4, No. 2, Hal. 923-925.
Eris Juliansyah (2017). Strategi Pengembangan Sumber Daya Perusahaan Dalam Meningkatkan Kinerja Pdam Kabupaten Sukabumi. Jurnal Ekonomak Vol. 3 No. 2. Hal. 24.
Etty Caroline, Imam Santoso, Panji Deoranto. (2021) Pengaruh Marketing Mix (4p) Dan Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Healthy Food Bar Di Malang. Jurnal Manajemen Pemasaran, Vol. 15, No. 1, Hal. 10-11.
Hadi Irfani, Fitri Yeni, Rika Wahyuni. (2020) Pemanfaatan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Pada Ukm Dalam Menghadapi Era Industri 4.0. Jces (Journal Of Character Education Society), Vol. 3, No. 3, Hal. 653-654.
Imron Imron. (2019) Analisa Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Menggunakan Metode Kuantitatif Pada Cv. Meubele Berkah Tangerang. Ijse – Indonesian Journal On Software Engineering, Vol. 5, No. 1, Hal. 20-21.
Ira Promasanti Rachmadewi, Auliya Firdaus, Qurtubi, Wahyudhi Sutrisno, Chancard Basumerda. (2021) Analisis Strategi Digital Marketing Pada Toko Online Usaha Kecil Menengah. Jurnal Intech Teknik Industri Universitas Serang Raya, Vol. 7, No. 2, Hal. 122-123.
Mashuri, Dwi Nurjannah (2020). Analisis Swot Sebagai Strategi Meningkatkan Daya Saing (Studi Pada Pt. Bank Riau Kepri Unit Usaha Syariah Pekanbaru). Vol.1, No.1. Hal. 99.
Minta Ito Lubis, Nuri Aslami. (2022) Penerapan Strategi Perubahan Pemasaran Melalui Media Digital Pada Bulan Ramadhan Di Kala Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen (Jikem), Vol. 2, No. 1, Hal. 1531-1534.
Moh Rusdi (2019) Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Pada Perusahaan Genting Ud. Berkah Jaya. Jurnal Studi Manajemen Dan Bisnis. Vol. 6, No.2. Hal.51.
Rahmat Gunawan, Rini Malfiany, Hamdan Yosep Pane. (2021) Penerapan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Ukm Rempeyek Nok Uus Dengan Video Cinematic Didukung Motion Grafis. Jurnal Ilmiah Komputer Grafis, Vol. 14, No. 1, Hal. 26-27.
Santy Permata Sari. (2020) Strategi Meningkatkan Penjualan Di Era Digital. Scientific Journal Of Reflection : Economic, Accounting, Management And Business, Vol. 3, No. 3, Hal. 294-295.
Sumarsid Dan Atik Budi Paryanti (2022) Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Grabfood (Studi Wilayah Kecamatan Setiabudi). Jurnal Ilmiah M-Progress Vol.12, No. 1. Hal. 72-73.
Talenta Aulia Moekti, Muchaerini Khasanah Dan Rusdi Hidayat (2021). Strategi Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada “Kedai Aneka Jus” Gresik. Jurnal Bisnis Indonesia Vol. 13 No. 1. Hal. 56.
Tengku Firli Musfar, Se., M.M. (2020) Buku Ajar Manajemen Pemasaran : Bauran Pemasaran Sebagai Materi Pokok Dalam Manajemen Pemasaran Hal. 12.
DOI: https://doi.org/10.37531/sejaman.v6i1.4230
Refbacks
- There are currently no refbacks.